At lande i livet

At lande på jorden

Når jeg tager noget jord i min hånd, noget muld, en sten eller noget sand, så har jeg fat på og er i forbindelse med den jord, som jeg lever på. Men det er ikke altid, at jeg i min hverdag oplever mig forbundet med jorden, har en fornemmelse af at være landet eller at jeg er støttet og understøttet af jorden.

Men det er muligt, at arbejde både i tanker, følelser, fornemmelse – med alle sanserne for at få fat på denne forbindelse, for at lande mere i livet, at opleve sig mere understøttet, groundet og at dit fundament er mere solidt og hjælpende for dig. Det er også healende, at arbejde med, at lande.

Forskellige vinkler på dette kan være, at du oplever:

  • Du er meget andre steder henne i dine tanker
  • Du føler dig fremmed på jorden og at du ikke rigtig hører til
  • Du føler dig ikke holdt oppe og støttet
  • Du føler dig usikker i verden

Og, at du ønsker, at dit fundament er bedre, at selvom du måske er et følsomt menneske, at du så er hurtigere og har lettere ved at rejse dig igen og mærker en anden og ny sikkerhed og fundament i dit liv.

Her kan du udvikle på:

dit fundament, grounding, understøttet af jorden

Energi og at lande

Mange mennesker oplever, at livet er svært i familien, med venner eller på job, at de bliver udfordret på alt det de skal nå, alt det de skal præstere og alle de følelser, som de samtidig har. Du oplever måske også, at den måde du opfatter, ser og mærker ting på, er helt anderledes end andre mennesker og så kan det være svært at være dig. Og hvornår er der så plads til, at du kan være sig selv?

At lande – en walking meditation, – hvor du lander mere i dig

Walking meditation er en måde at gå på. En langsom vandring, hvor hver skridt er langsomt, hvilket giver hovedet mulighed for at fokusere på og mærke kroppen, der flytter sig og tager et skridt, så et skridt. Læs først introduktionen – og derefter kan du bruge stikordene som huske og holde punker i din walking meditation.

Du starter med at gå langsomt, inde eller udenfor. Stille, rolig og finder dit eget tempo.

Fokus på vejrtrækning – langsom og rolig, stille vejrtrækning, der kører helt selv. Vejrtrækning bliver mere stille og du laver en længere udånding – for at give mere slip.

Mærk dine fødder på jorden, fornem og mærk underlaget og hele din krop, lige nu mens du er midt i det. Vip lidt frem og tilbage med ben og krop, i roligt tempo og til siden, for at fornemme kroppen og fødderne mere og ”træk vejret helt ned i fødderne”.

Stop op og forestil dig, at du kan sende et stykke tov – 2-3 meter end i jorden og dernede skabe en platform. Giv platformen form, farve, størrelse, duft. Dette er dit Jord anker, – det holder dig til jorden, forankret på jorden og et godt fundament. Fortsæt din vandring, mens du mærker og sanser dit Jord anker.

Mærk og skab: Mens du går begynder du at mærke ind: Hvordan er jorden/ underlaget at gå på, er der en fornemmelse, en sansning, – er der noget, som kommer til dig? Er der et budskab fra jorden? Skab en sætning i dig, der fortæller, hjælper, og løfter dig i din energi, dit fundament og at være løftet i verden.

Start gerne med at have en sten i dine hænder

  1. Langsom vandring
  2. Vejrtrækning – give slip på udånding
  3. Mærk fødder, jord og krop
  4. Vip med fødder, kroppen
  5. Vejrtrækning til fødder
  6. Jord anker – en platform
  7. Budskab fra jorden
  8. Din sætning/Ord

God fornøjelse 😊 – og dejligt at du er med.

Denne blog, er en del af et nyt projekt, som jeg er i gang med.

En e- bog: “De 7 bedste” ,  hvor forskellige tekster, værktøjer og meditationer på lydfil kan hjælpe og løfte dig i livet.

MetteMO tilbyder betydningsfulde, gratis afklarende ❤️ samtaler, hvor du kan finde ud af, hvordan MetteMo kan hjælpe dig.

Kontakt MetteMo for en ❤️ samtale:  mette.mo@hotmail.com